Din intelepciunile stra-bunicesti

De curand, trebaluind prin casa, am descoperit ascunse intr-un raft secret al bibliotecii, jurnalele de fata ale surorii bunicii mele. Ce descoperire fantastica! Incredibil ce am simtit atunci cand am deschis primul jurnal, cand am mangaiat hartia veche peste care erau asternute cu scris frumos caligrafiat povesti de demult.

In plus sa va spun ca totul in casa a ramas asa cum era, iar eu m-am pus pe citit 🙂

Toata calatoria mea prin acele jurnale mi-a dezvaluit minuni pe care nu le aflasem, povesti zilnice din casa strabunicii si a bunicii mele pe care nu le mai stia nimeni, decat cei ce le-au trait atunci.

Si uite asa, mi-am adus aminte de strabunica mea, grecoaica strasnica ce a avut 7 copii din care au trait 4. Ultimul dintre ei, sa-i dea Dumnezeu sanatate, traieste si azi, si glumeste cand il intreaba cineva cati ani are zicand: 80, acusi fac 90🙂 . Mi-am adus aminte de strabunicul, tot grec si el, pe jumatate, care a luptat in amandoua razboaiele, si care noua, stranepotilor, ne cumpara bomboane amandine.

Mi-am adus aminte de bunica, de bunicul, de cum se gospodareau ei, de cum cantau si ne inveseleau, de cum mergeam la balta impreuna, la mare, la munte, si de tot ceea ce am prins ca invatatura de la ei🙂

Despre asta vreau sa va scriu azi, de fapt🙂 despre lucrurile pe care mi le-au insuflat bunica si strabunica mea, despre vorbele lor pline de miez si de intelepciune pentru care le multumesc si azi.

Tin minte ca strabunica si bunica mea faceau cu veselie gimnastica in fiecare zi si credeau cu tarie dictonul “minte sanatoasa in trup sanatos”. Apreciau lucrurile de calitate, plimbarile in aer liber, conversatiile inteligente, aspectul ingrijit, erau convinse ca frumusetea vine din interior, dar ca este de datoria unei femei care se respecta sa se ingrijeasca zilnic🙂

Iata ce spuneau ele:

  • Miscarea alunga boala.
  • In casa unde nu intra soarele pe fereastra intra doctorul pe usa.
  • Cine ma cunoaste ma descopera mai bine.
  • Barfa-i semn de popularitate.
  • Cum iti tratezi tu fata, asa o sa te trateze si ea pe tine.
  • Suntem prea saraci ca sa cumparam lucruri ieftine.
  • Tine capul sus si coloana dreapta!
  • Cand ti se pare ca lucrurile bune nu sunt apreciate pe cat ar merita, continua sa faci lucruri bune.
  • Frumusetea este cea care iti atrage atentia, dar personalitatea este cea care iti cucereste inima.

Toate invatamintele astea pe mine ma ajuta si azi, si vi le impartasesc cu drag, cu speranta de a va folosi si voua🙂

va pup, Rouxy

 ~

Voi ce amintiri aveti de la bunicile voastre?

Lasă un răspuns

